RSS

Daily Archives: July 17, 2010

BE HUMBLE

Aiyoooo..sape lak laaa yang ngah layan lagu Aishah ni..siap satu album okey!!!!

Tengah boring…tadi bertugas untuk sidang Dewan tapi balik awal sikit sebab ade hal yang menjentik hati jap…sabo jer laaa…tapi..dah setel…setelah bertungkus lumus wat surat sendirik tadi…malas nak kutuk dalam blog ni…nti mencemarkan my blogy jer…..hohoho…just being optimist..everyone was not perfect…semua buat silap…jadinye, maaf kan la saje kesilapan dia…tapi dah selalu sangat dowh….dah lah dah 48……(nodded head)…silly mistake over and over again…!!! kalau salah orang, cepat jer kau bidas dan memperlekehkan kan??? Sabar sha…dugaan kecil untuk confirm….hohohoho….

Actually…tade pape pun nak story…but…lately,i enjoyed doing my job…turun daerah…tgk rumah orang yang kurang berkemampuan…sambil bawak beras dan barang keperluan harian…seronok…walaupun tidak mampu untuk tolong semua…tapi at least…sedikit pun mampu membuat mereka-mereka ini tersenyum gembira…

Lari dari topik kejap…..dua tiga menjak ni…kindda feeling annoyed…huh…mebbe jauh ngan ucuk kot…tak ble nak ngadu sungguh-sungguh….hehehe…actually i’m preventing from those yang dalam category ‘i’m the best’ ni….

nop..nop…bukannya saya tidak suka berkawan dengan orang-orang yang hebat tetapi biarlah hebat dan tawaduk (merendah diri)..tidak perlu dicanang satu dunia…saya hebat…kerja saya bagus…tidak ade orang yang bagus selain saya sahaja!!! u know what??? rasa nak muntah hijau dowh kalau hari2 dengar statement cenggitu….yes, i know you are the best among the best….tapi tak perlu la diri sendiri yang mendabik dada, bermegah-megah dan berkata…SAYA HEBAT!!! Let people judge you and tell to the world that you are pretty damn good, honey…

Kadang-kadang gua kesian gak kat dia nih…dia tau tak how people perceived and judged her…gua taknak amek port kadang2 bila orang mengata…tapi gua kesian…nak cakap kang, nanti dia kata gua jeles (sebab dia hebat and tidak lopong)…sebab tu lately gua balik rumah,pas kerja…gua suke lepak dalam bilik…biar tak tengok tv…baca buku..(gua kan lembab and lopong)..sebabnye untuk menjaga kesucian hati and minda gua ini….hahahaa…i know she is a good person in the earth but if ade sedikit rasa rendah diri dan sikap tidak mengondem orang lain tu..will be better,dear..(kesian dia,kalau dia tahu ape orang sekeliling cakap pasal die,bukan fitnah yer…cerita betul..setiap tingkat cerita pasal kau..benda yang sama!!!!) gua da tepu dah kepala, dengar cite kau..nak back up kau..memang tak lah..dah benda betul..gua pun nak muntah dah ngan perangai kau yang rasa hebat tu…hohoho…

(Dear, if you read my blogy, tade niat ape dihati…i’m just human..and not perfect too…yes , you are such an amazing woman, wonderful and beautiful…tapi mungkin instead of mendabik dada ‘SAYA HEBAT’, cuba lah belajar untuk merendah diri,tak perlu cari silap orang, kelemahan orang, everyone is not perfect…cari silap dan kelemahan diri sendiri dulu…let people talk a good thing about you…takde ruginye kite merendah diri kan…)

 
2 Comments

Posted by on July 17, 2010 in Uncategorized, W.O.R.K