RSS

TEMAN….

06 Jun

“Dear, Perempuan baik untuk Lelaki yang baik..Awak fikirlah…pilihan kat tangan awak…hidup awak…bukan hidup orang lain…kite kawen nak lama kan????”ku membalas sms kawanku yg tengah serabut dengan kisah chenta-nya…

Dia terus diam….tidak membalas sms ku tadi…27 tahun hidup didunia ni,banyak sudah disajikan dengan kisah cinta manusia…macam-macam..termasuk kisah sendiri…tidak menghukum mana-mana atau sesiapa…lumrah alam,tiada yang kekal abadi,hanya disana jua yang menanti tiba…

Kadang2 pelik kan…manusia tidak pernah mahu melihat permata di depan mata..yang kaca bertebaran menjadi luka di hati jugak yang dikejar dan dipuja…tanpa mengira dosa dan pahala..

Kadang-kadang,Allah hadirkan seseorang disisi, mungkin untuk mengubah haluan hidup, yang mungkin telah lalai dan lupa kerana arus semasa…tetapi tidak mahu menghargainya…Allah sentiasa sayangkan umatNya…mahukan umatNya berubah,kembali ke jalan-Nya…tetapi masih mahu menutup jalan yang Allah telah berikan…Hanyut dibuai nafsu dan fantasi yang mereka sendiri tahu akibatnya nanti…

Bukan mahu berceramah agama, tetapi hanya mahu meluahkan rasa..Sedih melihat teman-teman…yang semakin jauh…semakin lupa…tidak lah rasa diri ini sempurna agamanya…masih kerdil diriku dengan Penciptaku…masih belajar bertatih membetulkan diri jua…walaupun usia sudah melebihi suku abad…diriku hanya insan biasa…tidak lari dari melakukan dosa…tetapi ku sedar dunia hanya sementara…tiada yang kekal,melainkan disana jua..Amin.

 
3 Comments

Posted by on June 6, 2010 in F.R.I.E.N.D

 

3 responses to “TEMAN….

  1. wanchek

    June 12, 2010 at 4:30 pm

    oic..
    mcm biasa aku dgr cerita nih..
    adakah ini ditujukan khusus untuk aku?…
    huhuhu

     
  2. chesnutberry

    June 14, 2010 at 2:01 am

    mmmmmm….general jer..untuk kawan2…heeee..

     
  3. diriku

    June 20, 2010 at 10:02 am

    tersentuh jiwaku tatkala membaca coretan ini… terima kasih teman kerana kesudian dikau menemani diri ini tatkala suka dan duka…. sesungguhnya hanya Tuhan yg dpt membalas segala pengorbananmu itu… AMIN…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: